Friday, June 20, 2008

Pentingnya Sebuah Keyakinan Diri

PELIK TAPI BENAR!
Semua Ahli PKU bakal menjadi JUTAWAN.

"Gambar : Dari kiri Puan Khadijah, En. Ibrahim Nawabdin dan Dato' Mat Amin. Dato' sedang menunjukkan Sijil Agreditasi RM1,000,000.00 yang akan di berikan kepada semua ahli PKU yang telah berdaftar"

Keyakinan akan memberikan kehidupan, kekuatan dan tindakan kepada kita. Dengan memiliki keyakinan, hidup kita akan lebih terarah dan mempunyai kepastian. Impuls-impuls pemikiran kita secara pasti akan dipengaruhi oleh keyakinan kita, keyakinan tentang kebenaran diri kita sebenarnya, keyakinan tentang keinginan dan impian kita; keyakinan tentang sasaran dan tujuan kita, keyakinan tentang masa depan sukses kita.

"Ada sebutir zarah dalam diri kita, kalau meletup zarah tersebut maka hancurlah kota New York, Zarah itu ialah KEYAKINAN'.

[Gambar : Dari kiri Dato' Sulaiman, Bekas Mufti Negeri Pahang, Dato' Mat Amin, Coo Citiloan dan Mohd Hamdi. Dato' Sulaiman telah mengadakan pertemuan dan mendapat maklumat lanjut berhubung dengan PKU dan telah sama-sama menjadi ahli.]


KEYAKINAN adalah sebuah unsur yang bisa mengubah getaran pemikiran biasa; dari pikiran yang terbatas, menjadi suatu bentuk padanan yang masuk ke dalam koridor spiritual; dan merupakan dasar dari semua "mukjizat", serta misteri yang tidak bisa dianalisis dengan cara-cara ilmu pengetahuan. KEYAKINAN itu merupakan sebuah media tunggal dan satu-satunya, yang memungkinkan untuk membangkitkan suatu kekuatan dari sumber energi tanpa batas di dalam diri Anda; dan mengendalikannya untuk dimanfaatkan demi kebaikan manusia itu sendiri.

Seperti yang dikatakan oleh Napoleon Hill, seorang motivator dunia; "Tidak ada batas bagi fikiran, kecuali apa yang kita akui. Apapun yang bisa difikirkan dan diyakini oleh pemikiran manusia, pasti bisa dicapai!" Contoh sederhana saja; Anda mungkin pernah mendengar atau melihat sendiri, seseorang bisa dengan selamat tanpa cedera sedikitpun, pada saat dia melintas berjalan di atas bara api hanya dengan kaki telanjang; tanpa memakai alas kaki.

Banyak persoalan yang di
timbulkan dari individu-individu seluruh Malaysia berhubung dengan Program Kebajikan Ummah yang diilhamkan oleh Syarikat Citiloan and Mortgage Sdn Bhd.

Pihak kami dari KKR telah mengaturkan pelbagai pihak dan invidu-individu dari seluruh negara mengadakan pertemuan dengan pihak syarikat untuk mendapat penerangan lanjut berhubung program tersebut. Semoga usaha ini dapat memberi maklumat dan keyakinan kepada semua yang tak
berpeluang bertemu lagi dengan pihak syarikat.

"Dalam membuat keputusan untuk menyertai sesuatu peluang yang ditawarkan, seeloknya guna akal dan fikiran untuk membuat penilaian, sebaliknya jangan gunakan emosi semata-mata untuk membuat keputusan. Insyaallah keputusan yang kita ambil itu adalah yang terbaik dan tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak. Pen
yertaan kita dalam Program Kebajikan Ummah adalah dengan rela hati, suci hati dan bukan kerana pujuk rayu dan terpaksa dari pihak yang memberitahu tentang peluang PKU ini."

Soalan-soalan lazim berhubung dengan Program Kebajikan Ummah.

1. Apakah Program Kebajikan Ummah ini satu "Pelaburan"?


Tidak .
Syarat utama kepada ahli yang baru mendaftar (PKU) dikenakan yuran penyertaan sekali seumur hidup iaitu sebanyak RM2000 sahaja, tidak lebih dan tidak kurang untuk satu keluarga samada suami atau isteri dan sekiranya anak yang berumur melebihi 13 tahun juga layak menyertai dalam program ini. Ini bukan skim pelaburan kerana tidak syarikat tidak menetapkan pulangan pelaburan berasaskan modal. Ahli-ahli yang menyertai syarikat ini hanya dijanjikan keistimewaan-keistimewaan samarata kepada semua.

2. Bagaimana kemampuan dana syarikat untuk mengotakan janji-janji kepada ahli-ahli?

Berikut ialah keistimewaan ahli seperti yang dijanjikan oleh pihak syarikat; Selepas penyertaan, peserta akan diberi satu Sijil Agreditasi yang meletakkan jumlah RM1 juta sebagai imbuhan yang akan diberikan kepada peserta sepanjang tempoh perjanjian. 1. Tabung Elaun Saraan Diri - RM500,000.00Peserta akan dibayar terus RM500/sebulan ke dalam akaun bank MBB, CIMB, BSN dan Bank Islam selepas melalui 3 bulan eddah penyertaan. Lain-lain keistimewaan ialah sila klik disini.

Pihak syarikat telah ada dana khas yang telah tersedia untuk diagihkan kepada ahli-ahli. Ahli-ahli yang berpeluang bertemu dengan pihak syarikat dapat melihat dan mengetahui lebih lanjut berkenaan dana tersebut, dan saya tak dapat tuliskan disini maklumat lanjut kerana ada sebab2 tertentu yang menjadi kerahsiaan.

Gambar : Dari ialah Puan Khalijah Taib dari Taman Mela
wati, Kuala Lumpur sedang melihat dokumen-dokumen yang berkaitan dengan sumber-sumber dana yang yang tersedia untuk di agihkan kepada semua ahli yang menyertai PKU. Maklumat lanjut sila berhubiung dengan Puan Khadijah 013-3311690

Sila klik untuk lihat lain-lain gambar Puan Khadijah

3. Apakah keistimewaan Lesen Perniagaan Citiloan and Mortgage Sdn Bhd?

Syarikat ini diperbadankan di Malaysia dan dan Sebuah Syarikat Pengurusan Harta Dan Kewangan Berlesen Tertakluk Di Bawah Akta Pendaftaran Syarikat 1965. Memiliki 44 Jenis Bidang Perniagaan berlesen. Boleh Berurusniaga Di Seluruh Dunia.

Berikut ialah gambar-gambar ahli-ahli komuniti yang telah berkunjung ke Ibupejabat Citiloan dan telah mendapat maklumat lanjut tentang persoalan-persoalan yang dikemukakan berhubung dengan isu diatas.

Wakil dari Kelantan



Gambar : Dari kiri Puan Nur Adianie (012-9084778), Yakub Ismail (012-9607919) ,Dr. Nordin CEO Citiloan.

Raja Shaidi dan isteri telah berkunjung ke ibupejabat Citiloan.







Wakil dari Utara Malaysia

No comments: