Monday, June 23, 2008

Pelancaran Laman web Rumah Anak-anak Yatim

SAYID Qutub berkata:

Dasar takaful sosial itulah dasar masyarakat Islam. Kaum Muslimin diwajibkan menjaga kepentingan golongan yang lemah di dalam masyarakat. Anak-anak yatim yang kehilangan bapa mereka dan masih kecil merupakan golongan yang lebih utama mendapat perhatian dan perlindungan kaum Muslimin terhadap keselamatan diri dan harta mereka. Selanjutnya sila klik...

Pelancaran Laman Web Rumah-rumah Anak Yatim seluruh Malaysia pada hari ini untuk maklumat semua pihak. Sila layari Rumah-rumah Anak Yatim Malaysia

Semoga semua rakyat Malaysia yang berkemampuan boleh menyumbang kepada Tabung-tabung Rumah Anak Yatim.

Ahli-ahli Komuniti Kebajikan Rakyat boleh menghantar maklumat lanjut Rumah-rumah Anak Yatim seluruh Malaysia kepada moderator (ADI) melalui e-mail : pkummah@yahoo.com atau sms ke no. tel: 016-2339234.

Ahli-ahli KKR yang telah menyertai Program Kebajikan Ummah Citiloan amatlah diharapkan dapat memberi sumbangan sama untuk Tabung-tabung Rumah Anak Yatim yang telah disenaraikan dalam laman web tersebut.

[2:262] Those who spend their money in the cause of GOD, then do notfollow their CHARITY with insult or harm, will receive their recompense from their Lord; they have nothing to fear, nor will they grieve.

IDEA SUMBANGAN KEBAJIKAN ANTARA AHLI -AHLI KOMUNITI DENGAN PROGRAM KEBAJIKAN UMMAH CITILOAN


Serentak dengan usaha pihak syarikat Citiloan yang perkenalkan PKU, kini satu pendekatan telah diilhamkan oleh Tuan Haji Kasmuri Sadiman bagaimana kaedah boleh digunakan dalam bayaran-bayaran insentif untuk ahli-ahli komuniti dapat juga di manafaat kepada badan-badan kebajikan.




Hj. Kasmuri dari Kluang Johor telah menyertai PKU Citiloan. Maklumat lanjut berhubung dengan pendekatan beliau dalam usaha membuat kebajikan dalam PKU ini sila telefon no. 019-7746630 .

1 comment:

jazrul said...

bagus la buat macam tu kira kita berbakti pada mereka

Malaysia Web Design