Monday, June 16, 2008

Sepakat Membawa Berkat


TAN Sri Syed Mokhtar al-Bukhary adalah usahawan yang banyak menderma dan banyak melakukan kerja-kerja amal.

Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhari berasal daripada Alor Setar, Kedah. Beliau bermula sebagai seorang pengusaha daging pada tahun 1970. Beliau dikenali dengan sikap rendah diri, namun beliau tidak pernah berpuas hati dengan kedudukannya dan sentiasa berusaha keras untuk memperbaiki taraf hidupnya. Sekitar tahun 80-an, Tan Sri Syed Mokhtar telah beralih ke bidang pengangkutan yang telah membawa tuah kepadanya sehingga menjadi seorang antara tokoh korporat bumiputera yang terkaya di Malaysia.

Ikuti kisah Tan Sri Syed Mokhtar ...seterusnya


Selamat Datang ke Komuniti Kebajikan Rakyat
Sepakat membawa berkat, bantu kejayaan rakan-rakan adalah kepuasan yang tak boleh di nilai dengan wang ringgit.

Gerakkerja bersama dalam team adalah satu cara mudah bagi capai kejayaan bersama.

“…Dan tolong menolonglah kalian dalam kebaikan dan takwa dan janganlah kalian tolong menolong dalam perbuatan dosa dan permusuhan. Bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah amat berat siksaan-Nya“. Al-Ma’idah:2

Hari ini Komuniti Kebajikan Rakyat menerima kemasukan pemimpin-pemimpin hebat dalam 'networking'.


Borang-borang dan maklumat lanjut untuk menyertai Program Kebajikan Ummah juga boleh didapati dari ahli-ahli berikut:

Perak

Azrulsani Jamaluddin (Bruas) no. tel: 019-5595729

Azlim Bin Bidin (Kamunting) No. Tel: 012-5095979

Terengganu

Wan Hadzrami Najmi (Marang) No. Tel: 0169862266

Azhar (Besut) No. Tel : 013-9178397

Pahang

Abdul Razak (Maran) no. Tel: 012-6926057

Kelantan

Cikgu Arnie No. Tel: 012-9084778

Johor

Zainal bin Abdullah (Parlimen Gelang Patah) no. tel : 013-7714237

Kuala Lumpur

Ray TV3 no. tel : 019-7482333

Ibrahim Nawabdin no. tel : 016-6102328


Azra dari www.silapbesar.com

Azra seorang yang mempunyai pengalaman luas dalam bidang networking. Beliau juga mula menyertai program-program menambah pendapatan dari seluruh dunia semenjak tahun 1995. Beliau juga seorang yang mahir dalam teknikal komputer. Kemasukkan beliau dalam KKR dapat membantu melicinkan pengurusan dan pelaksanaan komuniti dalam era abad ke-21 .

Beliau juga telah menyertai Program Kebajikan Ummah.

Kepada ahli-ahli komuniti yang berminat untuk menyertai PK
U boleh berhubung dengan Azra.



Melalui kepakaran dan pengalaman yang ada pada Azra ini, kita dapat memanafaat sistem perhubungan dan pengurusan melalui internet boleh digunakan untuk kepentingan semua ahli komuniti.


Keputusan saudara Azra untuk menyertai Program Kebajikan Ummah hasil dari pertemuan beliau dengan Dr. Nordin Abd. Ghani C.E.O Citiloan & Mortgage Sdn Bhd . Pelbagai pertanyaan telah beliau kemukakan kepada Dr. Nordin berhubung dengan PKU.

Di antara soalan yang beliau ajukan ialah berkenaan kemampuan kewangan pihak syarikat untuk membayar seperti yang dijanjikan. Dr. Nordin telah menjelaskan dengan terperinci beserta dengan bukti-bukti kukuh kemampuan syarikat untuk membayar seperti yang dijanjikan. Bayaran RM2000.00 hanya untuk penyertaan ahli sahaja. Wang tersebut hanya menunjukkan komitment individu sahaja.

Maklumat lanjut berhubung dengan kemampuan syarikat adalah tidak wajar di dedahkan disini, sila berhubung dengan syarikat atau Azra untuk maklumat lanjut.

1 comment:

pertanian said...

Tuan,

Boleh kita kumpulkan ahli komuniti menjadi 500,000 pada hujung tahun ini> Jika seorang menabung RM15.00 sebulan bermakna kita dapat mengumpulkan dana RM 7,500,000.00 sebulan.

Setahun menjadi RM 90,000,000.00. Jika kita salurkan sebahagian (1/2) wang ini di dalam skim pelaburan kewangan antarabangsa bersekuriti, agaknya berapa lama dana kita akan mencapai RM 1 billion? 2 billion? 3 billion? dn seterusnya.

Separuh lagi kita gunakan untuk membantu ahli komuniti membiayai pendidikan anak atau perbelanjaan musibah sebelum tarikh matang sijil agreditsi PKU matang. Ramai ahli komuniti yang boleh dibantu sebagai menyediakan P.O.F, trade document seperti LC, BG dan lain-lain lagi.

Akhirnya kita dapat wujudkan ramai usahawan, membantu ramai orang sesuai dengan hasrat Komuniti Kebajikan Rakyat.

Tiada yang mustahil di sisi Allah.